Kevät keikkuen tulevi


Melkein voisin todeta, että nyt meillä on myös valikoiman suhteen keikuntaa… Niinpä ajattelin kirjoitella hieman kuulumisia 4Dreamin valikoimassa tapahtuvista muutoksista. 

4Dream on perinteisesti tuonut valikoimaansa yhden brändin vuodessa ja keskittynyt vahvasti uutuuden sisäänajoon. Ja nyt näyttää siltä, että uutta on luvassa enenevissä määrin. Kriisivuosien jälkimainingissa brändit uudistavat tällä hetkellä vauhdilla valikoimaansa, jättävät tuotteita pois, lanseeraavat uutta sekä uudistavat ilmettään. Myös meillä 4Dreamissa on aika tuulettaa ja raikastaa valikoimaa. Ensimmäistä kertaa yritykseni historiassa, olemme luopuneet brändin maahantuonnista. Überwoodin poisjääntiin ei liity dramatiikkaa, ainoastaan se, että markkinoilla pärjää uudistumalla sekä pysymällä tiiviisti ajan hengessä mukana. 

Alkuvuodesta saimme valikoimaamme herkulliset Home Spa suolakuorinnat, joiden suosiota ei aivan osattu ennakoida. Tuotteet ovat saaneet mainion vastaanoton ja ne ovat olleet erityisesti karvanpoistopalveluja tarjoavien liikkeiden hyvä tukituote asiakkaalle kotihoitoon. 


Tällä hetkellä valmistelemme Feel Freen saapuvia uutuuksia. Ja ennen kuin uutuuksia voi tuoda maahan, on monta asiaa oltava tehtynä. Toisinaan (tai oikeastaan aika useinkin) uutuuksien tulo viivästyy, silloin kyllä turhauttaa, mutta lopulta kyse on viikoista, mikä meidän aikajanallamme on lyhyt aika. Feel Free on saavuttanut huikean suosion vain lyhyenä maassaoloaikanaan – sen hintalaatu – suhde ällistyttää ja tällä tuotesarjalla taitaakin olla meidän valikoimamme laajin peitto juuri nyt.

Tänä vuonna jätämme I Love Me messut väliin ja keskitymme entistä tiiviimme asiakkaisiimme pitkin vuotta sekä valikoimamme uudistamiseen. Tuotetarjoomastamme poistamme reippaalla kädellä tuotteita, jotka ovat myyntitilastoissa kiikun kaakun ja tämän olemmekin sisäisesti nimenneet valikoiman raikastamiseksi! Pyrkimyksenämme on tuoda tarjolle nyt sellaista, mitä ei kaikkialta saa. Tästä meillä on 4Dreamin sisällä syvä yhteisymmärrys, ja kaikki tuntuvat olevan enemmän kuin innoissaan.

Beauty Gardenin kanssa tehty päätös rajata sen myynti vain hoidollisia palveluita tarjoaviin liikkeisiin on tuonut mukanaan mahdollisuuksia. Sarjaa on päästy kehittämään enemmän hoidolliseen suuntaan, mitä se toki on koko ajan ollutkin. Pakkausuudistus Beauty Gardenin osalta alkoi 2022 syksyllä ja se jatkuu edelleen. Sarja suuntaa enemmän yksinkertaisempaan ja hienostuneempaan suuntaan, unohtamatta sen perusajatusta ja ydintä.


Luonnonmukaisten meikkien pioneeri Boho Green Make-Up viimeistelee parhaillaan uutta aluevaltaustaan, jonka saamme Suomeen alkukesästä. Miten mielenkiintoista ja kutkuttavaa olla uuden edessä! Boholla olemme aikanaan aloittaneet ja sen kanssa olemme matkaa kulkeneet, on mahtavaa päästä ottamaan jälleen uusia askelia Bohon kanssa. 

Ja ei kahta ilman kolmatta (eikun montakos tässä jo on…?) – toki tälle keväälle on luvassa vielä jotain aivan uutta, mistä aiemmin on vain mielissä haaveiltu. Työpäivät täyttyvät osittain uuden pohjustamisesta, testaamisesta ja suunnittelusta. Vielä tovi täytyy pitää maltti mielessä ja tehdä pohjatyö huolella. Tämän työn suolaa ja kertakaikkisen antoisaa! 


Uudet tuulet ovat aina tervetulleita ja kosmetiikassa niitä tuulia piisaa. On vain osattava haistaa ja tuntea, että mikä on se tuuli, mikä hivelee juuri omia aisteja ja mikä on se virta, jonka vietäväksi haluaa antautua.    

 

Innolla uutta päin,

Johanna